Unica, een van de grootste technisch dienstverleners van ons land, wil de innovatiekracht versterken en start om die reden het Unica Innovation Center. Deze strategische divisie heeft tot doel om relevante ontwikkelingen en innovaties in de omgeving waarin Unica opereert te signaleren en de kennis over (nieuwe) technologie verder te verankeren binnen het bedrijf. Aanvullend krijgt het Innovation Center de taak om de verbindingen tussen de bedrijven uit het Unica-netwerk en eventuele externe partners te versterken. Unica is een van de eerste technische dienstverleners in ons land met een strategische divisie gericht op innovatie.
Het Unica Innovation Center is een aanvulling op de bestaande innovaties die reeds ontwikkeld worden binnen het Unica netwerk van bedrijven. Het Innovation Center richt zich op vernieuwingspotentieel in de markt, onder meer door actief samenwerking te zoeken met externe partners en startups. Het richt zich daarnaast op het uitvoeren van marktonderzoek en het bundelen van de beschikbare innovatiekennis in de eigen organisatie. Met deze strategische ondersteuning verwacht Unica de voedingsbodem voor innovaties binnen de Unica-bedrijven te versterken en zo het innovatiepotentieel van de organisatie verder te verhogen.
John Quist, CEO van Unica, legt uit: ‘Innovatie is voor ons een belangrijke strategische pijler om de toegevoegde waarde die we onze klanten kunnen bieden te vergroten. Ons netwerk van bedrijven heeft veel gespecialiseerde kennis die tot innovatieve oplossingen leidt. Met het Unica Innovation Center gaan we die processen verder ondersteunen met nieuwe innovatietrajecten. Daarnaast gaat het Innovation Center de bedrijven ondersteunen om de gezamenlijke vernieuwingskracht te bundelen tot nieuwe tastbare oplossingen. Zo verwachten we onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.”
Meer informatie over het Unica Innovation Center is te vinden op www.unicainnovationcenter.nl.